پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

شرح كامل كليات مهارت هاي هفتگانه (ICDL) بهمراه معرفي سرفصل هاي آن

۱۱ بازديد

اگر تصميم به اخذ مدرك ICDL گرفته ايد و مي خواهيد بدانيد مدرك آي سي دي ال اصلا چيست، معناي icdl، يا حتي مي خواهيد بنياد جهاني icdl را بشناسيد، اين پست براي شما مناسب خواهد بود. در واقع سعي مي كنيم كليات جامعي از مهارت هاي هفتگانه كامپيوتر را با سرفصل هاي اين آزمون مهم براي شما معرفي كنيم.

اصلا لازم نيست كه بترسيد! همه ما مي دانيم كه كامپيوتر، اينترنت و بطور كلي دنياي IT از مباحث نسبتا نوظهور در دنياست. كسي كه به كامپيوتر و مباحث پيرامون آن آشنايي داشته باشد، قطعا در محل كار، يا بطور كلي در زندگي انسان موفق تري خواهد بود. يكي از راه هايي كه نشان مي دهد شما تا حد قانع كننده اي به كامپيوتر آشنا هستيد، داشتن مدرك مهارت هاي هفتگانه (ICDL) است. ICDLيا International Computer Driving Licenseبه معناي مهارت كار با كامپيوتر مي باشد.دوره ICDLيك استاندارد بين المللي در مهارت هاي كاربردي كامپيوتر است. پس در واقع آي سي دي ال يك گواهي نامه بين المللي است كه توانايي دارندگان اين گواهي نامه را در مهارت هاي كامپيوتري، تأييد مي كند.

خبرگزاري ايسنا نقل مي كند كه فعاليت هاي ICDL در ايران با برگزاري اولين آزمون بين المللي ICDL و با حضور مسئولان و ناظران مربوط، ۱۱ بهمن ماه ۱۳۸۳ش. در مجتمع هوشمند سيرجان به عنوان اولين مركز آزمون (test center) آغاز شد و به اين ترتيب، كشور ما نيز به جمع بيش از ۱۰۰ كشور مجري ICDL در دنيا پيوست. هم اكنون نيز مراكز آزمون با نظارت دفتر تكنولوژي آموزشي وزارت آموزش و پرورش در تهران، فعاليت هاي ICDL را انجام مي دهند. زماني كه يك داوطلب، در دوره گواهي نامه ICDL/ECDL ثبت نام مي كند، بايد در ۷ دوره آزمون مهارتي شركت نمايد.

متقاضي براي به دست آوردن مدرك ICDL بايد در امتحانات اين هفت مهارت قبول شود. هر فرد بدون توجه به سن، جنس، تحصيلات، تجربه يا پيش زمينه، مي تواند در اين آزمون ها شركت كند.

مهارت هاي هفتگانه ICDLشامل موارد زير است:

  • (IT) آشنائي با مفاهيم پايه و اساسي فناوري اطلاعات
  • (Windows) آشنائي با شيوه استفاده از كامپيوتر ومديريت فايلها
  • (Word) شيوه به كارگيري نرم افزار واژه پرداز
  • (Excel) شيوه كار با صفحه گسترده
  • (Access) شيوه استفاده از نرم افزار پايگاه داده ها
  • (Powerpoint) شيوه كار با نرم افزار ارائه مطلب
  • (Internet) اطلاعات و ارتباطات

از مهم ترين مزاياي اين مدرك: قابل ارائه براي ادارات و سازمانهاي داخلي و خارجي بعنوان يك مدرك معتبر جهت استخدام و ارتقا، درجهٔ شغلي گسترده ترين و بزرگترين مدرك شناحته شده در سطح جهاني براي كاربري كامپيوتر

پس به طور خلاصه اين مهارت ها در داخل اروپا ECDLو در خارج اروپا ICDLگفته مي شود. گواهينامه ICDLمدركي معتبر و مورد تاييد ۱۴۹ كشور جهان، سازمانهاي بين المللي،ادارت و…. است. اين استاندارد پس از گذراندن ۱۳۰ ساعت دوره آموزشي و ۷ مرحله آزمون با عنوان ICDL Coreبه كاربر داده خواهد شد.

همانگونه كه گفتيم، اصلا نبايد بترسيد! در اين وبسايت با استفاده از اموزش هاي آنلاين آي سي دي ال يا پكيج هاي مناسب آموزشي (علمي و تاييد شده) ICDL را خيلي راحت به شما آموزش مي دهيم.

سرفصل‌های آی‌سی‌دی ال (ICDL)، یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین دوره‌های آموزشی در حوزه مهارت‌های کامپیوتری و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ITC) است. این دوره با هدف آموزش مهارت‌های اساسی و اساسی در استفاده از رایانه و نرم‌افزارهای مختلف طراحی شده است. سرفصل‌های آی‌سی‌دی ال شامل موارد زیر می‌شود:

 

مفاهیم اساسی رایانه: این بخش از دوره برای آشنایی شرکت‌کنندگان با مبانی کامپیوتر و عملکرد آن طراحی شده است. شامل مفاهیمی مانند سخت‌افزار، نرم‌افزار، سیستم‌عامل، مرورگر و اینترنت است.

کار با ویندوز: این بخش به آموزش مهارت‌های اساسی کار با سیستم‌عامل ویندوز اختصاص دارد. از جمله مواردی که در این بخش آموزش داده می‌شود، استفاده از رابط کاربری ویندوز، مدیریت فایل و پوشه‌ها، استفاده از برنامه‌های اداری مانند ورد و اکسل و همچنین مفاهیم امنیتی مرتبط با کامپیوتر می‌باشد.

این سرفصل‌ها تنها یک تجربه ابتدایی از مهارت‌های کامپیوتری و استفاده از فناوری اطلاعاتی را فراهم می‌کنند و برای هر کسی که می‌خواهد در دنیای امروزی پیشرفت کند، بسیار ارزشمند و ضروری می‌باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.